میلگرد, مقالات

راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد

راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد

راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد با توجه به نوسانات بازار به شما در خرید مناسب کمک میکند . مرکز تولیدی هیربد سال های طولانی هست که در زمینه ساخت انواع میلگرد با اندازه های متفاوت مشغول است. این مرکز در استان مرکزی واقع شده و با تجهیزات که دارد میلگرد های با کیفیتی را در حجم زیاد تولید و روانه بازار می کند.

نوع میلگرد

در ساخت تمام میلگردها از جمله میلگرد 8 قاعده و استاندارد هایی وجود دارد. به این صورت که هر مدل از این محصول، هنگام ساخت، نیازمند رعایت چهارچوب ویژه ای هست. دلیل آن نیز متفاوت بودن ویژگی ها و عناصر شیمیایی میلگرد و خصوصیات فیزیکی آن است. این گوناگونی ظاهری و درونی میلگرد، باعث به وجود آمدن دسته بندی هایی برای تشخصص نوع میلگرد شده است. این دسته بندی خود می تواند به عنوان راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد نیز باشد:

میلگرد معمولی یا ساده

میلگرد 8 ساده، میلگرد فولادی هست که در تمام سطوح آن هیچ نوع شیار یا برآمدگی کوچک و بزرگی وجود ندارد. این میلگرد به دلیل قابلیت جوش پذیری بالایی که دارد، در ایجاد اتصالات قوی و مقاوم به کار می رود. همچنین، به دلیل قیمت پایین تر نسبت به میلگردهای آجدار، از گزینه های اقتصادی تری برای بسیاری از پروژه های ساختمان سازی است.

میلگرد آجدار

در راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد این نوع میلگرد خود به دو مدل تقسیم می شود:

  1. میلگرد ترکیب یافته: آج ها در این نوع میلگرد به صورت یکنواخت یا شکل دوک یا مخروطی هستند.
  2. میلگرد جناقی: بر روی سطح میلگرد، آج هایی مانند جناق وجود دارد. به همین دلیل به آن میلگرد جناقی می گویند.

سایز میلگرد

میلگرد سایز های متنوعی دارد. به همین دلیل هنگام تقاضا برای این محصول باید دقیق مشخص شود که چه سایزی مناسب کار شما هست. به طور مثال، در ستون نباید از میلگرد های ضعیف و باریک استفاده کرد؛ زیرا وزن دیگر مصالح و فشاری که بر روی کل ساختمان ایجاد می شود توسط ستون ها تحمل می شوند. به همین منظور، میلگرد کمتر از 20 از نظر کارشناسی برای استفاده در ستون و سقف کاربردی و مطابق با استاندارد ساختمان سازی نیست.

 

اهمیت انتخاب درست سایز میلگرد

 

کسب اطلاع از سایز میلگرد می تواند عامل مهم دیگر در راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد باشد. کوچک ترین اندازه میلگرد 8 و بزرگترین اندازه آن 50 است. سایز میلگرد از 8 تا 25 به صورت دو به دو بالا می رود و بعد از این که سه رقم به 25 اضافه شد میلگرد سایز 28 تولید می شود. از سایز 28 تا میلگرد شماره 40، اندازه به صورت چهار به چهار افزایش می یابد و اختلاف میلگرد 40 و پنجاه نیز 10 هست. سایز اکثر میلگرد ها به همین صورت هست و میلگرد های ساده و آجدار در سایزیندی بایکدیگر تفاوت ندارند.

وزن میلگرد

مهم ترین مسئله در راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد وزن است چون میلگرد از فولاد به وجود آمده است به همین دلیل هر چه سایز میلگرد بالاتر رود، وزن آن نیز بیشتر می شود؛ زیرا باید از فولاد بیشتری برای تولید میلگردهای ضخیم و بزرگ تر استفاده شود. به طور مثال، میلگردی که سایز آن 8 بوده وزن متعادلی که برای هر شاخه آن می توان محاسبه نمود 4 کیلو و نیم است.

زمانی که سایز میلگرد از 8 به 10 تغییر می کند وزن نیز سیر صعدی پیدا کرده و هر شاخه میلگرد 10 وزنی معادل هفت کیلو و نیم خواهد داشت. رقم وزن، همچنان با تغییر رقم سایز تغییر می کند. البته عکس آن نیز مصداق دارد. وقتی سایز میلگرد به 20 می رسد وزن شاخه این میلگرد 29 کیلو می شود. میلگرد سایز 40 نیز دارای وزن هر شاخه بیش از 100 کیلو هست. بنابراین، می توان از وزن نیزبه عنوان راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد استفاده کرد. همانطور که گفته شد تا حدودی می توان از وزن میلگرد به سایز آن پی برد. به علاوه، میلگرد 8 وزن سبک تری نسبت به دیگر میلگرد ها دارد.

شیوه خرید میلگرد

روش ها و مراکز گوناگونی برای خرید میلگرد وجود دارد. می توان این محصول فولادی را از بنگاه های فروش خریداری کرد. در برخی از شهرها، بنگاه هایی وجود دارند که عرضه کننده میلگرد هربد هستند. راه حل دیگر برای خرید این محصول، مراجعه به شرکت های بازرگانی است. شرکت هایی که خود، محصول را خریداری نموده و اکنون آن را با قیمت نمایندگی به مشتریان می فروشند. روش دیگر به دست آوردن این محصول، خرید مستقیم از کارخانه هیربد است.

 

راه های خرید میلگرد 8 هیربد

 

در این شیوه، می توان بدون وجود هر نوع هزینه جانبی  و صرفا با دانستن و در اختیار داشتن راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد  آن  را از این مرکز تهیه کرد. خرید از مراکز ذکر شده می تواند به صورت حضوری و با رجوع به خود بنگاه ها، شرکت ها و کارخانه یا شعبات آن صورت گیرد یا این که می تواند به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به وبسایت انجام شود. به طور کلی، در هر دو روش امکان تهیه میلگرد وجود دارد. در روش غیر حضوری تلفات وقت کمتری رخ داده و زمان بیشتری صرفه جویی می شود. علاوه بر این، خطر طی کردن مسیر نیز وجود ندارد.

رعایت نکات مهم در حین خرید میلگرد

مواردی وجود دارد که اگر هنگام خرید میلگرد به آن ها دقت شود در یک خرید موفق نقشی حیاتی دارند. این موارد می توانند جزء فاکتورهای راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد نیز قرار بگیرند.

  • نوع میلگرد مورد نیاز: آیا میلگرد ساده نیاز شما را برطرف می کند یا آجدارو اگر آجدار انتخاب شماست باید مشخص کنید که آیا آجدار جناقی می خواهید یا آجدار ترکیب یافته.
  • وزن: اگر در کار ساختمان سازی هستید باید بدانید که میلگرد های سبک برای ساختمان کارایی ندارند.
  • انتخاب فروشنده: باید بین مراکزی که این محصول را عرضه می کنند یکی را انتخاب کنید.
  • کیفیت و خلوص: میلگرد محصولی حیاتی بوده به گونه ای که مستحکمی ساختمان در گروه آن است. به همین دلیل لازم است به کیفیت و خالص بودن فولاد آن توجه کنید.
  • توجه به اصل بودن میلگرد: از مهم ترین مسائل در راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد اصل بودن برند است دقت کنید که حتما میلگرد های ارایه شده برند اصل هیربد باشند.

 

نتیجه گیری

میلگرد 8 هیربد یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. این میلگرد از نوع آجدار A2 بوده و دارای مشخصات فنی مناسبی برای مصارف ساختمانی است.قبل از خرید حتما به نکات بیان شده در راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد توجه کنید تا خریدی مطمئن و مقرون به صرفه انجام داد.

در اینجا خلاصه ای از نکات مهم راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد شده است:

  • قبل از خرید، قیمت روز را از چند فروشنده معتبر استعلام بگیرید.
  • مشخصات فنی میلگرد 8 هیربد را بررسی کنید.
  • از فروشنده اصالت میلگرد را بخواهید.
  • در صورت امکان، میلگرد را از کارخانه یا نمایندگی های معتبر خریداری کنید.

 

سوالات متداول

آیا میلگرد 8 هیربد A2 برای جوشکاری مناسب است؟

خیر، میلگرد 8 هیربد A2 برای جوشکاری مناسب نیست. جوشکاری باعث می‌شود که میلگرد خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهد. در نتیجه، میلگرد جوشکاری شده ممکن است در اثر بارهای وارده دچار شکست شود.

تفاوت میلگرد 8 هیربد A2 و A3 چیست؟

میلگردهای A2 و A3 هر دو از نوع میلگردهای آجدار هستند که در ساخت و ساز کاربرد دارند. تفاوت اصلی این دو نوع میلگرد در میزان کربن موجود در آنهاست. میلگرد A2 دارای کربن کمتری نسبت به میلگرد A3 است. این امر باعث می‌شود که میلگرد A2 انعطاف‌پذیرتر از میلگرد A3 باشد. در نتیجه، میلگرد A2 برای کاربردهایی که نیاز به انعطاف‌پذیری بالایی دارند، مانند ساخت خاموت‌ها و کمرکش‌ها، مناسب‌تر است

5 دیدگاه در “راهنمای خرید میلگرد 8 هیربد

  1. مهران گفت:

    سلام قیمت هر میلگرد چنده؟

    1. ironetehad گفت:

      سلام وقتتون بخیر قیمت میلگرد به دلیل نوسانات ثابت نیست شما میتونید جهت مشاهده قیمت میلگرد در سایز مورد نظرتون به صفحه خود اون محصول مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید

  2. علی علیزاده گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالبی که ارائه کردید🙌

    1. ironetehad گفت:

      سلام وقتتون بخیر ممنون از وقتی که گذاشتید

  3. یلدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *